ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 - Βιβλιογραφία/Αναφορές

Ausubel, D. P. (1967). Learning Theory and Classroom Practice. Οντάριο: The Ontario Institute For Studies In Education.

Ausubel, D. P. (1968). Educational Psychology. A Cognitive View. Νέα Υόρκη: Holt, Rinehart & Winston, Inc.

Cañas, A.J., & Novak, J. D. (2006). Re-examining the foundations for effective use of concept maps. Στο A. J. Cañas & J. D. Novak (επιμ.), Concept Maps: Theory, Methodology, Technology. Proceedings of the Second International Conference on Concept Mapping (τόμος 1, σ. 494-502). Σαν Χοσέ, Κόστα Ρίκα: Universidad de Costa Rica. Ανακτήθηκε από http://www.ihmc.us/groups/acanas/wiki/bcb07/Alberto_J_Caas_Publications.html

Collins, A. M., & Quillian, M. R. (1969). Retrieval time from semantic memory. Journal of Verbal Learning and Verbal Behavior, 8 (2), 240–247. Ανακτήθηκε από http://matt.colorado.edu/teaching/categories/cq69.pdf

Collins, A. M., & Quillian, M. R. (1970). Does category size affect categorization time?. Journal of Verbal Learning and Verbal Behavior, 9 (4), 432–438. Περισσότερες δημοσιεύσεις του A.M. Collins στο http://allancollins.northwestern.edu/pubs-more.html

Gruber, T. (2009). Ontology . Στο L. Liu & M. T. Özsu (επιμ.), Τhe Encyclopedia of Database Systems. Νέα Υόρκη: Springer-Verlag. Ανακτήθηκε από http://tomgruber.org/writing/ontology-definition-2007.htm

Minsky, M. (1975). A framework for representing knowledge. Στο P. H. Winston (επιμ.), The Psychology of Computer Vision (σ. 211-277). New York: McGraw-Hill. Ανακτήθηκε από http://courses.media.mit.edu/2004spring/mas966/Minsky1974Frameworkforknowledge.pdf

Novak, J.D., & Gowin, D.B. (1984). Learning How to Learn. Νέα Υόρκη & Καίμπριτζ, Η.Β: Cambridge University Press.

Novak, J.D. (1991). Clarify with Concept Maps: A tool for students and teachers alike. The Science Teacher, 58 (7), 45-49.

Rumelhart, D. E., & Ortony, A. (1977). The representation of knowledge in memory. Στο R. C. Anderson and R. J. Spiro (επιμ.), Schooling and the Acquisition of Knowledge (σ. 99-135) . Hillsdale, Νιου Τζέρσεϊ: Erlbaum. Ανακτήθηκε από http://www.cs.northwestern.edu/~ortony/Andrew_Ortony.html

Rumelhart, D. E. (1975). Notes on a schema for stories. Στο D. Bobrow & A. Collins (επιμ.), Representation and understanding (σ. 237-272). Nέα Υόρκη: Academic Press.

Rumelhart, D. E. (1980). Schemata: The building blocks of cognition. Στο R. J. Spiro, B. C. Bruce, & W. F. Brewer (επιμ.), Theoretical Issues in Reading Comprehension (σ. 33-58). Hillsdale, Νιου Τζέρσεϊ: Erlbaum.

Schank, R.C. (επιμ.) (1975). Conceptual Information Processing. Νέα Υόρκη : Elsevier.

Schank, R. C., & Abelson, R. P. (1977). Scripts, Plans, Goals and Understanding: An inquiry into human knowledge structures. Hillsdale, Νιου Τζέρσεϊ : Erlbaum Assoc.

Schank, R.C. (1991). Tell Me a Story: A New Look at Real and Artificial Intelligence. Νέα Υόρκη: Simon & Schuster.

Βλαχάβας, Ι., Κεφαλάς, Π., Βασιλειάδης, Ν., Κόκκορας , Φ. & Σακελλαρίου, Η. (2011). Τεχνητή Νοημοσύνη (3η έκδοση). Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Πανεπιστήμιου Μακεδονίας.